2020. június 22., hétfő

Ugron Zsolna: Hollóasszony




Vegyes érzéseim vannak ezzel a könyvvel kapcsolatban, egyszerre undorodom és szeretem.
Régebben (kb. amikor megjelent) a mamámnak vettem ajándékba, neki igazán kedvére való volt, így több Ugron Zsolna kötetet is kapott tőlem. Aztán időközben visszakeveredett hozzám és már lassan a családban mindenki olvasta csak én nem, így most eljött az ideje...

Őszintén nem olvastam bele, csak a fülszöveget futottam át, így azt hittem ez egy történelem hű regény, így meglepődtem, amikor az elején kinyitottam és azt írta, hogy:
"A könyv szereplőit valós történelmi alakok ihlették. Ez a történet, bár néhány ismert történelmi eseményről is mesél, az írói képzelet szüleménye. Időnként elkanyarodik a vélt valóságtól.". Persze, nem tudhatunk minden mozzanatról, így mindig ki kell valamennyire színezni a történteket, hogy olvasmányos legyen és ne csak száraz tények szerepeljenek benne, de picit itt csalódtam. Mindegy, gondoltam, elolvasom mindenképpen...

Igazából élveztem és meghozta a kedvem ahhoz, hogy több könyvet olvassak erről a korról, illetve a Hunyadiakról, de elképesztően felkavart a cselekmény, mert bár valahol mélyen tudom milyen idők jártak és hogyan bántak mindig a nőkkel, mégis nagyon rossz volt olvasni a nemi erőszakról. 

Szerettem, hogy a Hollóasszony történetét (születésétől kezdve- öreg koráig) különböző emberek nézőpontjából tudjuk meg, ahogyan mesélnek róla...
Olyan életszerű volt, mint amikor barátaink mesélnek egy-egy olyan személyről, akivel sosem találkoztunk és megismerjük mindenkinek a kalandjait az illetővel. Már-már várjuk, hogy kapcsolatot teremtsünk vele és sikerül is, mert egy fejezetet kapunk Szilágyi Erzsébet szemszögéből is.

Az illusztrációkat imádtam! 😍Minden tiszteletem Végh Júliáé, egyszer én is szeretnék, ilyen szépeket alkotni. 😀
Egészen vékonyka könyv, de nem volt hiányérzetem, illetve nem lett összecsapva se szerintem.



Összességében jó volt, olyan egyszer olvasós, nem tudom mi igaz belőle és mi nem, de tetszett a sztori és ahogyan ír, viszont igazán megviselt lelkileg.
Biztosan fogok még tőle olvasni, elvégre csücsül még a polcomon tőle könyv...😀


Forrás: moly.hu


Fülszöveg:

Ugron ​Zsolna új regényében megkapó érzékenységgel ábrázolja Szilágyi Erzsébetet, a „nagy dolgokra hivatott, isteni küldetéssel felruházott lelket”. A meggyötört és különc lányt, aki képtelen közel engedni bárkit is magához. A határozott és okos nőt, aki megtanul érvényesülni egy férfiak uralta világban. Az anyát, aki bármire képes, hogy megvédje gyermekeit. Az asszonyt, aki naggyá válni segítette a Hunyadiakat.

"Megjött a másik Hunyadi János, és engem csak az érdekelt, megvéd-e, ígéri-e, hogy erős falak között tart, míg élek. Azt felelte, megvéd. Azt mondta, hogy csak az nem fél, aki másokért cselekszik. Nem értettem, de mindent odaadtam volna azért, hogy megértsem, hogyan lehet félelem nélkül élni. Az öccsét kedvesebbnek találtam. Kedvesebb is lett a lelkemnek. Ha voltam szerelmes, a fiatalabb Hunyadiba voltam. Szükségem az idősebbre volt. A testem egyiket sem vágyta, soha férfit nem akart. Csak fiúkat, gyermeket, azt akartam. Magamnak."


Könyv adatok:

Szerző: Ugron Zsolna

Illusztrálta: Végh Júlia

Cím: Hollóasszony

Kiadó: Libri Kiadó

Kiadás éve: 2016

Oldalszám: 160


Kac

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése