2021. május 11., kedd

John Green: Alaska nyomában




John Greennek ez az első regénye, nekem meg ez volt az első könyv, amit olvastam tőle. 

Évek óta szemezek a könyveivel, a Csillagainkban a hiba c. műve régóta vár már a polcomon, a Papírvárosokat imádtam filmben, mégis valamiért egy teljesen random kötetével kezdtem, mert kölcsönkaptam, mert rózsaszín (bár kitudja miért lett ez rózsaszín...), mert egy csontváz van a borítón egy kaszával és szárnyakkal és ez nagyon menő.

Sok embernél olvastam, hogy ez John Green egyik leggyengébb könyve, úgyhogy én nagyon örülök, hogy ezzel kezdtem, mert már ezt is imádtam, ha ennél még csodálatosabb a többi, akkor azt hiszem az egész életművét elolvasom. 😀

Teljesen tudtam azonosulni a történettel, mondjuk én 16 éves koromra pont, hogy lenyugodtam... Ugyan én ennyire nem voltam balhés, mint Alaska, de én is izgága voltam, egyszer lent-egyszer fent hangulatingadozással, szerettem lázadni és harcolni mindenki ellen. 😅

Minden karakterre egyszerűen rá tudtam húzni egy-egy barátomat, így nagyon könnyedén kb. újraéltem minden kapcsolatomat és nosztalgiáztam.

Elképesztően fontos témákat érint, mint a gyász, a barátság, összefogás, megalázás, szerelem, tanulás és ezeket egy olyan kis finom humorral fűszerezte, hogy ízléses maradt.

Főszereplőnk, Miles Halter, híres emberek utolsó mondatait gyűjti, ez teljesen végig kíséri az egész történetet. Nagyon érdekesnek találtam, mert úgy gondolom tini korban a legjellemzőbb az emberekre, hogy sokat gondolkodnak a halálon, az élet értelmén. Úgyhogy szerintem fontos, támaszt nyújthat, hogy kinek mi volt az utolsó gondolata, mit érzett annyira fontosnak, hogy még elmondja utolsó leheletével. Izgalmas belegondolni abba, hogy vajon azoknak az embereknek mik lehettek az utolsó szavai, aki mellett nem volt senki, hogy lejegyezze... 

Imádtam a könyv szerkezetét, ahogyan visszaszámol, végig lélegzetvisszafojtva vártam, hogy mi fog történni és miután megtörténik a tragédia, nem lesz vége a könyvnek, még rengeteg minden vár ránk, mint ahogyan az életben is.



Forrás: moly.hu


Fülszöveg:

Első pia 
Első balhé 
Első csaj 
Utolsó szavak

A tizenhat éves Miles Haltert elbűvölik a híres emberek utolsó mondatai és unja otthoni biztonságos életét. A középiskola után rábeszéli szüleit, hogy írassák be egy bentlakásos iskolába, mert abban bízik, ettől talán megváltozik addigi unalmas élete. Itt ismerkedik meg Alaska Younggal, az okos, vicces és halálosan szexi lánnyal, valamint Chippel, az ösztöndíjas zsenivel, aki kollégiumi szobatársa lesz. 
Százhuszonnyolc nap alatt Miles élete gyökeresen megváltozik, miközben Alaskát önpusztító viselkedése a végső tragédia felé sodorja.

John Green Alabamában járt bentlakásos iskolába, amely nem sokban különbözött az Alaska nyomában Culver Creekjétől. Az Alaska nyomában az első regénye.


Könyv adatok:

Szerző: John Green 

Cím: Alaska nyomában

Kiadó: Gabo Kiadó

Kiadás éve: 2014

Fordította: Szabados Tamás

Oldalszám: 292


Kac

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése